Valik Koolituskeskus Vilko MTÜ 1-päevaseid kursusi (enamasti 6 akadeemilist tundi ehk 3 pooleteisttunnist kellatundi väikeste vaheaegadega) tellimiseks KOHTADELE (NB! Mõned lektorid on valmis läbi viima koolitust ka veebipõhiselt)
VALDKOND | TEEMA | LEKTOR |
PSÜHHOLOOGIA, SUHTLEMINE, MEESKONNATÖÖ, JUHTIMINE, KARJÄÄRIJUHTIMINE |
Õpetaja imago ja enesekehtestamine. Positiivse enesepildi kujundamine ja hoidmine. |
Toivo Niiberg MSc |
Positiivse enesepildi ja imago kujundamine. Enesekehtestamine. | Toivo Niiberg MSc | |
Enesejõustamine ning stressi, pinge ja väsimusega toimetulek keerulistel aegadel. Une vajalikkus ja selle tekitamine |
Toivo Niiberg MSc | |
Koolistress, enesejõustamine ning pinge ja väsimusega toimetulek. Une vajalikkus ja selle tekitamine | Toivo Niiberg MSc | |
Lapse loovus. Karismaatiline mõtlemine. Loovuse arendamine ja testimine. | Toivo Niiberg MSc | |
Lapse probleemide ja mõttemaailma analüüs tema joonistuste põhjal. |
Toivo Niiberg MSc | |
Emotsionaalne ja sotsiaalne intelligentsus. | Toivo Niiberg MSc | |
Suhtlemine ja selle 21 kuldreeglit. | Toivo Niiberg MSc | |
Arengupsühholoogia- lapsest noorukini |
Toivo Niiberg MSc | |
Väärikalt vananemine. Bioloogiline ja sotsiaalne vanus. Elukombed, toit ja uni. Mälu treenimine. Aiandusteraapia |
Toivo Niiberg MSc | |
Koolivägivald ning selle märkamine, ennetamine ja sekkumine. Vaimne ja füüsiline vägivald. |
Toivo Niiberg MSc | |
Asutuse ja organisatsiooni mikrokliima kujundamine ja hoidmine. Juhtimine ja meeskonnatöö. Juhi imago ja enesekehtestamine |
Toivo Niiberg MSc | |
Reklaamiteooria ja -psühholoogia. Hea ja halb reklaam. | Toivo Niiberg MSc | |
Looduslähedane ehk sünergeetiline mõtlemine. Sünergeetika põhipostulaadid. Looduslähedase maailmakäsitluse mudel ja selle praktilised väljundid. | Toivo Niiberg MSc | |
Kriisipsühholoogia. Käitumine ja toimetulek eriolukordades ja kriisisituatsioonis. | Toivo Niiberg MSc | |
Milles peitub ÕNN ja õnnelikkus? Õnnelikkuse allikad ja olemus. Positiivne mõtlemine |
Toivo Niiberg MSc | |
Mehe ja poisslapse psühholoogia. Meesterahvas kui õrnem pool. Miks langevad poisid koolist välja? | Toivo Niiberg MSc | |
Aeg ja aja planeerimine. Aja hind ja ajataju. Aja sünergeetika. Oskus öelda EI |
Toivo Niiberg MSc | |
Enesejuhtimine, enesejõustamine ja läbipõlemise ennetamine. Pingega toimetulek keerulistel aegadel (P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Liina Randmann PhD | |
Hea suhtlemise ja koostöö oskused. Nõustamise eetika
(P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Liina Randmann PhD | |
Organisatsiooni kultuur kui eduka asutuse võti. Eetika ja väärtused. Juhtimisstiilid (P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Liina Randmann PhD | |
Psühhoterapeudiks iseendale – stressi, pinge ja negatiivsete tunnete ennetamine. Läbipõlemise vältimine. Isiksuse tugevnemine ja vastupanuvõime suurenemine. Emotsionaalne intelligentsus ja meelerahu saavutamine | Ruth-Kaja Pekk MA | |
Koostöö ja meeskonnatöö kollektiivis. Organisatsiooni kultuur. Isiku ja asutuse areng |
Ruth-Kaja Pekk MA | |
Arengu planeerimine. Elu ja töö eesmärgid | Ruth-Kaja Pekk MA | |
Avalik esinemine ja psühholoogiline valmisolek selleks. Isiksuse tugevdamine. Edukus läbirääkimistel ning psühholoogilised eeldused ja metoodilised võtted selle saavutamiseks | Ruth-Kaja Pekk MA | |
Juhtimine ja meeskonnatöö. Meeskonna võimekuse suurendamise erinevad võimalused. Loovus juhi töös |
Mati Ruul EMBA | |
Eetika ja organisatsiooni kultuur. Juhtimisstiilid ja -kompetentsid | Jaana Liigand MA | |
Muudatuste juhtimine organisatsioonis. Juhi roll ja järjepidevuse tagamine | Estel Pukk MA | |
Nõustamis- ja suhtlemisoskused. Stress ja konfliktijuhtimine | Kaia Lainola MA | |
Töö kui kulgemine- töörahulolu tõstmise võimalused. Eneseanalüüs ja mentorlus | Kaia Lainola MA | |
Juht kui liider ja meeskonnatöö kollektiivis |
Made Torokoff-Engelbrecht PhD | |
Psühholoogiline perenõustamine. Nõustamistehnikaid | Made Torokoff-Engelbrecht PhD | |
Uued väljakutsed kaasaegses töökeskkonnas.
Pingeliste olukordade elegantne lahendamine |
Made Torokoff-Engelbrecht PhD | |
Koostöökultuur asutuses ning juhi ja töötaja eneseanalüüs ja enesehindamine. Juhtumianalüüsid | Made Torokoff-Engelbrecht PhD | |
Lapse loovuse ning kuulamis- ja lugemisoskuse arendamine. Emotsioonidega toimetulek. | Made Torokoff-Engelbrecht PhD | |
Õpetaja eetika: põhimõtted, väärtused ja voorused. Tehisaru (P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Jüri Ginter PhD | |
Eetika, väärtused ja moraal | Jaanus Noormägi MTh, MA | |
Õpetaja eetika, väärtused ja moraal. Eesti õpetajaeetika koodeks | Jaanus Noormägi MTh, MA | |
Arvuti- ja informatsiooni-eetika. Küberturvalisus ja privaatsus (P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Jaanus Noormägi MTh, MA | |
Eneseteadvuse, enesehinnangu ja enesekindluse edendamine
(P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Jaanus Noormägi MTh, MA | |
Biblioteraapia kasutamise võimalustest ja võtetest. Erinevate kirjandusliikide mõjust psüühikale |
Maria Teiverlaur PhD | |
EGO ja selle kaitsemehhanismide vajalikkusest |
Maria Teiverlaur PhD | |
Biblioteraapia kasutamise võimalustest ja võtetest. Kirjanduse mõjust vastuvõtjale |
Andrus Org PhD | |
Filmiõpe koolis | Andrus Org PhD | |
Kuidas efektiivistada läbirääkimisi ning tulla toime manipuleerimisega | Katrin Aava PhD | |
Muudatuste juhtimine. Sõnumi edastamise võimalused | Katrin Aava PhD | |
PEDAGOOGIKA, ERIPEDAGOOGIKA, ERIVAJADUSED, KOOLISUHTED | Hariduslike erivajadustega õpilane koolis ning tema õppimise toetamine õppe sisu, protsessi ja korralduse kohandamise kaudu. Individuaalse õppekava koostamine |
Viivi Neare PhD |
УЧАЩИЕСЯ СО СПЕЦИАЛЬНЫМИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМИ ПОТРЕБНОСТЯМИ В ШКОЛЕ И ПОДДЕРЖКА ИХ УЧЕБЫ. ИНДИВИДУАЛЬНЫЙ УЧЕБНЫЙ ПЛАН |
Viivi Neare PhD | |
Erivajadustega laps lasteaias-lasteasutuses ja õppematerjali kohandamine. Lapse individuaalse arengukava koostamine |
Viivi Neare PhD | |
РЕБЕНОК С ОСОБЫМИ ПОТРЕБНОСТЯМИ В ДЕТСКОМ САДУ. COCTABЛEHИE ИНДИВИДУАЛЬНОГО ПЛАНА РАЗВИТИЯ
|
Viivi Neare PhD | |
Aktiivsus- ja tähelepanuhäirega laps koolis ja lasteaias, tema õppimise toetamine praktiliste võtete kaudu |
Viivi Neare PhD | |
УЧАЩИЕСЯ С НАРУШЕНИЕМ АКТИВНОСТИ И ВНИМАНИЯ. ПОДДЕРЖКА ИХ УЧЕБЫ |
Viivi Neare PhD | |
Varajane märkamine ja sekkumine kui lapse arengu võti | Viivi Neare PhD | |
Lapse arengu jälgimine ja toetamine lasteasutuses. Lapse arengumapi-portfoolio koostamine | Viivi Neare PhD | |
Õuesõppe kasutamine lasteaias |
Lehte Tuuling MA | |
Uuenenud õpikäsituse rakendamine alushariduses. Avatud õpikeskkonna ja projektipõhise õppetegevuse kasutamine | Lehte Tuuling MA | |
Hariduslikud, käitumuslikud ja sotsiaalsed erivajadused ja nendega toimetulek. Õpiraskused ja andekus |
Toivo Niiberg MSc | |
Sooliste erinevustega arvestamine õppetöös. Erivajadused laste õpetamisel | Toivo Niiberg MSc | |
Andekus kui erivajadus. Andekuse plussid ja miinused. Andeka õpetamisega seotud eripärad ja ohud | Toivo Niiberg MSc | |
Erivajadustega laps huvikoolis ja huviringis |
Toivo Niiberg MSc | |
Lapse areng sünnist teismeliseni vanemate ja kodu toetusel | Toivo Niiberg MSc | |
Hariduslike erivajaduste olemus. Hariduslike erivajadustega õpilaste sotsiaalsed ja emotsionaalsed vajadused. Suhtlemine ja toimetulek erivajadustega õpilasega (P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Liina Randmann PhD | |
Positiivsed suhted ja positiivne distsipliin koolis. Koolielu kvaliteet, sotsiaalne toimetulek ja õpetaja psühholoogiline heaolu koolis
(P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Liina Randmann PhD | |
Positiivsed suhted ja positiivne distsipliin lasteaias. Õpielu kvaliteet, sotsiaalne toimetulek ja õpetaja psühholoogiline heaolu lasteaias
(P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Liina Randmann PhD | |
Õpetaja ja õppija enesehoid. Heaolu erinevad toetamise võimalused. Stress ja ressursid. Oma tugevuste teadlik kasutamine
(P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Kaia Lainola MA | |
Õpetamine kui emotsionaalne praktika. Õpetaja sotsiaalne ja emotsionaalne kompetentsus. Emotsionaalne toetus klassiruumis (P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Kaia Lainola MA | |
Õpetaja eneseanalüüs ja enesehindamise praktilised võtted ja väärtused. Koostöökultuur asutuses ja juhtumipõhiste pedagoogiliste probleemide loov lahendamine. |
Made Torokoff-Engelbrecht PhD | |
Nüüdisaegne õpikäsitus ja kujundav hindamine koolis ning selle rakendamine. Muutused õppimises ja õpetamises. Koostöökultuur ja õpetaja eneseanalüüs. | Made Torokoff-Engelbrecht PhD | |
Nüüdisaegne õpikäsitus ja kujundav hindamine huvikoolis ning selle rakendamine. Muutused õppimises ja õpetamises. Koostöökultuur huvikoolis ja õpetaja eneseanalüüs. |
Made Torokoff-Engelbrecht PhD | |
Erivajadustega laps koolis ja individuaalne õppekava | Made Torokoff-Engelbrecht PhD | |
Õppimine ja õpetamine liitklassis | Malle Õiglas MA | |
Arvamuskohvik-kogemusring: Muudatused hariduses ja nendega toimetulek koolis. Õpetaja kui protsessi juht ja liider. Nüüdisaegne õpikäsitus ja kujundava hindamise tähtsus | Pille Tahker MA | |
Õppijakeskne ja ennast juhtiv õppimine ja õpetamine, ennast juhtiv õpilane | Irene Artma MA | |
Kasvatuse sotsiaalsest aspektist teisiti kui tavaliselt (empaatia, valetamine, ülekavandamine) Kooli/lasteaiaprobleemide sotsiaalsed tagamaad. Temperament, õpistiilid ja kooliedu. Iseloomu seos õpitulemustega. |
Mare Leino PhD | |
Kooliprobleemide sotsiaalsed tagamaad. Temperament, õpistiilid ja kooliedu. Iseloomu seos õpitulemustega. |
Mare Leino PhD | |
Lasteaiaprobleemide sotsiaalsed tagamaad | Mare Leino PhD | |
Valetajatest kavalate manipulaatoriteni: tunne oma vaenlast. |
Mare Leino PhD | |
ÕPPEKAVA, HARIDUSPOLIITIKA ARENGUVESTLUSED, SISEHINDAMINE | Arenguvestluste läbiviimine lapsevanemaga koolis. Arenguvestluse koht õppekavas. | Merike Kaste MA |
Arenguvestluse läbiviimine õpetajaga koolis | Merike Kaste MA | |
Sisehindamine koolis ja lasteasutuses. Praktilisi nõuandeid | Merike Kaste MA | |
Sisehindamine kui haridusasutuse arengu toetaja. Sisehindamise põhimõtted ja meetodid. | Pille Tahker MA | |
Haridusasutuse arengukava ja sisehindamine | Pille Tahker MA | |
Arenguvestluste läbiviimine õpetajaga koolis | Pille Tahker MA | |
Arenguvestluste läbiviimine lapsevanemaga koolis | Marje Vaan MA | |
Arenguvestluse läbiviimine lapsevanamaga lasteasutuses. | Kersti Türk MA | |
Arenguvestluse läbiviimine õpetajaga lasteasutuses. | Kersti Türk MA | |
Õpilaste uurimustööde koostamise juhendamine | Katrin Aava PhD | |
PROJEKTID | Projektide planeerimine, koostamine ja rahastamine. Projektide juhtimine (1 või 2 päeva)
(P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Piret Koorep MA |
LOODUSTERAAPIA, TOITUMINE, RETSEPTID | Levinumad loodusteraapiad. Imeline vesi ja veeteraapia. Puu- ja loomteraapia. Aroomiteraapia. Värvid. | Toivo Niiberg MSc |
Tervislik, odav ja kiire toit. Tervisliku toitumise põhimõtted. Seenetoidud | Toivo Niiberg MSc | |
Looduslähedane aed. Mis peaks olema ja millest hoiduda? Uued ja unustatud kasulikud köögiviljad ja lilled. Lilled kui ilu, toit ja ravim üheskoos. Taimede looduslikud kaitsemehhanismid. Taimekaitse ilma mürkideta | Toivo Niiberg MSc | |
Koduvein. Valmistamine, retseptuur ja raviomadused. Uuemad ja põnevamad marjad-puuviljad. Kasutus ja raviomadused. | Toivo Niiberg MSc | |
Loomade käitumise õpetused. Sotsiaalsus, õpe ja juhtimine loomariigis | Aleksei Turovski | |
ÕIGUSLIK REGULEERIMINE, SEADUSANDLUS, ARENGUKAVAD, DOKUMENTATSIOON, TÖÖÕIGUS, RAAMATUPIDAMINE |
Kooli ja lasteaia õiguslik reguleerimine ja õigusaktid. Kooli õppenõukogu ja lasteaia pedagoogilise nõukogu ja hoolekogu roll ja ülesanded. Koosoleku ettevalmistus, läbiviimine ja otsuste vormistamine. Põhimääruse, kodukorra ja lepingute sõnastamine (P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Jüri Ginter PhD |
Hoolekogu töö koolis ja lasteasutuses. Asjaliku ja jätkusuutliku hoolekogu käivitamine. Hoolekogude õiguslikud alused ja koosolekute läbiviimine
(P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Jüri Ginter PhD | |
Õpilaste suhtes kohaldatavate mõjutusvahendite õiguslik reguleerimine.
(P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Jüri Ginter PhD | |
Omavalitsuste volikogude ning valla- ja linnavalitsuste töökorraldus. Istungite ettevalmistus ja läbiviimine. Omavalitsuse arengukava uuendamine (P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Jüri Ginter PhD | |
Asutuse-organisatsiooni (ka linna- ja vallavalitsused, koolid, lasteaiad) arengukava koostamine, koosolekute läbiviimine ja nõustamine |
Jüri Ginter PhD | |
Kuidas valmistuda saamaks kohaliku omavalitsuse volikogu liikmeks?
(P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Jüri Ginter PhD | |
MTÜ ja sihtasutuse raamatupidamine ja maksud
(P.S. Võimalik tellida ka veebikoolitusena) |
Hele Moor MA | |
Äriplaani koostamine, ettevõtlus, majanduslik mõtlemine | Made Torokoff-Engelbrecht PhD | |
KULTUUR, TRADITSIOONID | Eesti kultuuri tähendusõpetus |
emeriitprof. Rein Veidemann PhD |
Kuidas mõista eesti kultuuri? Sümboliliselt suhtlemine eesti kultuuris. Eesti kultuuri põhialused. | emeriitprof. Rein Veidemann PhD | |
Tüvitekstid eesti kirjanduses ja kultuuris |
emeriitprof. Rein Veidemann PhD | |
Eesti kultuuri põhilaused. Kas ja milleks on vaja kirjanduskaanonit? Oleme need, mida me loeme. Lugemine kui kaaslooming |
emeriitprof. Rein Veidemann PhD | |
Kultuur kui traditsioon | Kalle Küttis MA | |
Väärtus- kas friikide vääratus? |
Kalle Küttis MA | |
Kaasaegse Eesti kultuuri probleeme: kas muutuvad enesemääratlused või pidev enesekoloniseerimine? | Tiiu Männiste PhD | |
Elukestva õppe poliitika barjäärid ja lõksud. Miks elukestva õppe poliitikad ei suuda kaasas käia tööturu muutustega? Digiajastu õppijatüübid |
Tiiu Männiste PhD | |
ESMAABI, SÕLTUVUSAINED | Esmaabi praktiline kursus (koos nõuetekohase sertifikaadiga) | dr. Mare Liiger PhM |
Kuidas märgata noorte sõltuvusainete tarbimist | dr. Mare Liiger PhM |
Loengupäeva maksumus kokkuleppel (sõltub lektorist, transpordist jm)
Igale osalejale väljastame nimekirja alusel koolitustõendi.
INFO ja tellimine E-mail: gunnar@vilkokool.ee või mob. 52 68 031
Toivo Niiberg MSc |